11 Cze 2018

Skuteczna technika trzech wariantów w ofertowaniu z poziomu oprogramowania crm

Technika trzech wariantów w ofertowaniu w crm
Z wielu badań wynika, że prezentacja oferta na bazie wielu opcji spotyka się z tym, że taka oferta została rzetelnie wyliczona, gdyż bazuje na różnych wartości opcji. Dlatego dobrą praktyką, którą warto stosować i przyswoić jako kluczową, jest połączenie ceny z wartością w swoich ofertach przy pomocy metody trzech wariantów. A zrobimy to szybko i łatwo w programie OptimaSales CRM. Dzięki temu unikniemy błędu obniżania ceny (marży) w momencie etapu negocjacji. Przedstawienie wielu wariantów w ofercie spowoduje, że zbyt szybko i łatwo nie zgodzimy się na ustępstwa cenowe, nie oczekując niczego w zamian.

Dlatego też warto zauważyć, że poprzez stosowanie wielu wariantów (do wyboru) redukujemy własne złudzenie zdobycia przychylności klienta za szybkie ustępstwo cenowe (z tzw. napompowanego poziomu). Klienci takie ustępstwa zazwyczaj odbierają jako naciąganie, a nie profesjonalne podejście do spawy. Jeżeli zorientują się, że możesz znacznie obniżyć cenę, rezygnując z części marży, bez obniżenia wartości oferty to będą czuli, że próbujesz dorabiasz się ich kosztem oraz uczucie przepłacania (takie wrażenie dają oferty z jedną opcją). Dlatego spadek ceny powinien oznaczać spadek jakości i wartości oferty czyli wybór innej dostępnej opcje przez klienta. Dzięki temu od razu pokazujemy klientom, że nasze ceny nie są “zmyślone”.

Stosując jedną opcję w ofercie i nie mając możliwości obniżania jakości produktu sami wpadamy w tą pułapkę. Tak więc, do tworzenia ofert wielo-wariantowych możemy rozważyć narzędzie OptimaSales CRM w którym łatwo i szybko, takie, profesjonalne oferty przygotujemy. Bo jak wynika z powyższego, warto i należy przedstawiać drugi lub i trzeci, nieco tańszy, ale i mniej wartościowy wariant (produkt) w ofercie do wyboru. Właśnie dobrą metodą w ofertach, która odciąga uwagę klienta od bezpośredniego obniżania ceny jest metoda trzech wariantów. Układanie ich na zasadzie opcji z założenia daje klientowi wolność wyboru, co nie jest bez znaczenia.

Dla przykładu, chcąc sprzedać produkt, usługę np. za 2000 zł, warto obudować ją wariantami, opcjami:
  • Pierwszy wariant jako najtańszy, ale i o najmniejszej wartości 1550 PLN
  • Drugi wariant jest tym optymalnym cenowo i jakościowo, za 2000 PLN
  • Trzeci wariant jest najlepszy, ale i najdroższy, bo jest za 2400 PLN
Teraz z taką ofertą, idąc na spotkanie lub w rozmowie telefonicznej czujemy się pewniej, bo zdejmujemy z siebie niepotrzebną presję na obniżanie ceny. Rzetelne podeszliśmy do wyceny opartej na wartość, bo widać to przedstawianej w formule wariantów. Dzięki temu rozmowy o cenie przebiegają w komfortowy sposób, bo w trakcie kontaktu z klientem trudno jest wymyślać realne i interesujące warianty cenowe bez presji na cenę. Takie oferty przygotujesz łatwo i szybko w OptimaSale CRM, bez czasochłonnych czynności kopiuj i wklej z Excela, Worda, które również obarczone są pomyłką. Nie wspominając tu o pracy zespołowej.

Jeżeli zauważamy w tym wartość to możemy już teraz zastosować oprogramowania crm jakim jest OptimaSales do przygotowywania naszych ofert handlowych. Dodatkowo każdym naszym wariancie mamy pełną informację odnośnie zysku (marży) i innych finansowych aspektów, czyli wiem od razu co zyskujemy na każdym z wariantów i jaką prowizję zgarniamy.

Jeżeli zainteresowała Cię tak możliwość, to zapraszamy do zapisania się na demo programu crm aby samemu sprawdzić i poczuć możliwości przygotowywania ofert OptimaSales CRM, tutaj…

Zerknij tutaj… na pełną listę dostępnych funkcji w OptimaSales CRM