11 Cze 2018

Skuteczne oferty handlowe w crm zgodne z zasadą trzech wariantów

oferty handlowe w crm

Skuteczne oferty handlowe w crm mogą być tworzone w OptimaSales zgodnie z zasadą trzech wariantów lub ich większej ilości. Zgodnie z potrzebą.

Z wielu badań wynika, że prezentacja oferta na bazie wielu opcji (wariantów) odbierana jest przez klientów jako rzetelna. Ma to związek z tym, że klienta ma różne opcje wartości.

Dlatego dobrą praktyką, którą warto stosować i przyswoić jest połączenie ceny z wartością przy pomocy metody trzech wariantów (opcji) w swoich ofertach.
W OptimaSales znajdziemy mechanizmy, które pozwalają na szybkie i łatwe przygotować tego typu ofert. A wbudowane funkcje pozwalają również na unikanie błędów podczas kreowania ceny (marży) na etapie jej przygotowania lub negocjacji. Ma to związek z tym, że w każdym momencie mamy dostęp do wyliczonej marży i zysk dla poszczególnych wariantów oferty. A także danej w nim pozycji.

Poprzez stosowanie wielu wariantów (do wyboru) redukujemy własne złudzenie zdobycia przychylności klienta na szybkie ustępstwo cenowe (z tzw. napompowanego poziomu). Klienci takie ustępstwa zazwyczaj odbierają jako naciąganie, a nie profesjonalne podejście do spawy. Jeżeli zorientują się, że możemy znacznie obniżyć cenę (przy jedno-wariantowej ofercie) rezygnując z części marży, bez obniżenia wartości oferty, to będą czuli, że próbujesz dorabiasz się ich kosztem. Dlatego spadek ceny powinien oznaczać spadek jakości i wartości oferty czyli wybór innej dostępnej opcje przez klienta. Dzięki temu od razu pokazujemy klientom, że nasze ceny nie są „zmyślone”.

Stosując jedną opcję w ofercie i nie mając możliwości obniżania jakości produktu sami wpadamy w tą pułapkę. Bo jak wynika z powyższego, warto i należy przedstawiać drugi lub i trzeci, nieco tańszy, ale i mniej wartościowy wariant (produkt, usługi) w ofercie do wyboru.

Właśnie dobrą metodą w ofertach, która odciąga uwagę klienta od bezpośredniego obniżania ceny jest metoda trzech wariantów. Układanie ich na zasadzie opcji z założenia daje klientowi wolność wyboru, co nie jest bez znaczenia.

Dla przykładu, chcąc sprzedać produkt, usługę np. za 2000 zł, warto obudować ją wariantami, opcjami:

  • Pierwszy wariant jako najtańszy, ale i o najmniejszej wartości 1550 PLN
  • Drugi wariant jest tym optymalnym cenowo i jakościowo, za 2000 PLN
  • Trzeci wariant jest najlepszy, ale i najdroższy, bo jest za 2400 PLN

Teraz z taką ofertą, idąc na spotkanie lub w rozmowie telefonicznej czujemy się pewniej, bo zdejmujemy z siebie niepotrzebną presję na obniżanie ceny. Rzetelne podeszliśmy do wyceny opartej na wartość, bo widać to przedstawianej w formule wariantów. Dzięki temu rozmowy o cenie przebiegają w komfortowy sposób. Bo w trakcie kontaktu z klientem trudno jest wymyślać realne i interesujące warianty cenowe bez presji na cenę. Takie oferty przygotujesz łatwo i szybko w OptimaSale CRM, bez czasochłonnych czynności kopiuj i wklej z Excela, Worda, które również obarczone są pomyłką. Nie wspominając tu o pracy zespołowej.

Jeżeli zauważamy w tym wartość to możemy już teraz zastosować oprogramowania crm jakim jest OptimaSales do przygotowywania naszych ofert handlowych. Dodatkowo w każdym naszym wariancie mamy pełną informację odnośnie zysku (marży) i innych finansowych aspektów. Od razu wiem co zyskujemy w każdym z wariantów i jaką prowizję zgarniamy.

Skuteczne oferty handlowe w crm to ciekawa możliwość. Jeżeli Cię to zainteresowało, to zapraszamy do zapisania się na demo programu crm. Dzięki temu samemu możemy sprawdzić i poczuć możliwości przygotowywania ofert handlowych w crm jakim jest OptimaSales, demo tutaj…

Zerknij tutaj… na pełną listę dostępnych funkcji w OptimaSales CRM