20 Maj 2019

Sprawdź jaką ma “kondycję” Twój lejek sprzedaży…

3 sygnały w lejku sprzedaży w OptimaSales
W działach sprzedaży pilnuje się tzw. „pokrycie” w lejku, to jedna z tych rzeczy, na których szefowie sprzedaży mocno się koncentrują i pilnują. Natomiast statystyki mówią, że zaledwie 51,5% handlowców osiąga swoje plany, pomimo, że ich lejki mają 3 lub 4 krotne pokrycie. Przyjmuje się, że „zdrowy lejek” to taki, który ma 3-4 krotną wartość lub liczbę prowadzonych szans w stosunku do ustawionych planów. Ale jak to? jest pokrycie w 300% lub 400%, a jedynie połowa handlowców osiąga plany? O co tutaj chodzi? Czemu ta miara nie działa? Jako konsultanci biznesowi procesów sprzedaży odkryliśmy, że to jednak jakość szans sprzedaży ma krytyczne znaczenie.

Aby nie opierać się tylko na tzw. “pokryciu” w lejku, w OptimaSales CRM wbudowaliśmy, sprytny i praktyczny mechanizm (więcej o samym mechanicyzmie znajduje się naszej bazie wiedzy), na zasadzie trójkolorowego sygnału (zielony, żółty, czerwony) aby na bieżąco i z wyprzedzeniem śledzić kondycję, jakość naszych szansa sprzedaży. Oto co mówią poszczególne kolory sygnału, w skrócie:

  • Zielony sygnał – Panujesz nad sytuacją. Sprawa jest prowadzona…
  • Żółty sygnał – Powoli tracisz grunt pod nogami. Sprawa jest już poza…
  • Czerwony sygnał – Nikłe szanse, że jeszcze można…
Niektórzy z naszych użytkowników, po tzw. “wyczyszczeniu lejka” ze wszystkich spraw handlowych, które nie spełniały kryteriów „zdrowej szansy”, odkryło, że nagle zmniejszyło się pokrycie do około 0,7. Obraz, który wyłonił się z tego okazał się smutny, bo z 300% spadło na poziom 70% pokrycia. W związku z tym, wierzymy, że dzięki temu mechanizmowi, lejki będą odzwierciedlać to, co jest w nich naprawdę, a nie to, co chcemy w nich widzieć. Gdyż, bez tego nie da się zdiagnozować i rozwiązać problemów, które mają wpływ na wyniki sprzedaży.

Czy omówione zagadnienie może i Ciebie dotyczy, a może już się z nim codziennie mierzysz i chciałbyś je usprawnić?


Zarządzanie lekie sprzedaży w OptimaSales CRM

To rozwiązanie działa i zostało przetestowane przez polskich użytkowników. Jeżeli masz ochotę to zapisz się na demo… i sam się przekonaj.

Zerknij tutaj… na pełną lista dostępny funkcji w OptimaSales

Facebook
LinkedIn