W jaki sposób dokonać kwalifikacji i konwersji leada na potencjalnego klienta lub inny typ kontaktu?

W programie OptimaSales CRM jest kwalifikacja i konwersja, czyli zamiana Lead (namiar) na Potencjalnego klienta, ale nie tylko na taki typ..

Czym, kim jest lead? Lead sprzedażowy to konsument, jednostka lub firma, która jest potencjalnie zainteresowana danym produktem bądź usługą. Leadem sprzedażowym staje się osoba, która pozostawiła na stronie internetowej danej swojej firmy oraz dane kontaktowe lub ta nowa firma skontaktowała się z nami w dowolny inny sposób lub my nawiązaliśmy z nimi kontakt.

Informacje dotyczące poszczególnych leadów pozwalają na ustalenie stopnia zainteresowania potencjalnego klienta danymi produktami lub usługami. Właściwa kwalifikacja leadów sprzedażowych na podstawie ich potrzeb, wyzwań, zainteresowań, gotowości zakupowej itp., stanowi ważny element procesu sprzedaży, ponieważ umożliwia dopasowanie i skierowanie odpowiedniej oferty do dobrze sprecyzowanych potrzeb odbiorcy. W ten sposób zwiększamy szansę na zamknięcie cyklu sprzedażowego lub w innym odpuszczamy gdy brak jest dopasowania.

W skrócie, w programie OptimaSales kwalifikacja służy do tego aby sprawdzać czy dany namiar (lead) jest poprawny i pasuje do naszego biznesu, a my do niego, i to przed naszym zwiększonym zaangażowaniem. Innymi słowy czy spełnia podstawowe kryteria aby angażować czas, energię naszego zespołu sprzedażowego w jego obsługę.

W programie przewidzieliśmy dwa rodzaje kwalifikacji (prosty i dokładniejszy).

Uwaga: Dostęp do treści tylko dla zalogowanych użytkowników w programie OptimaSales. Zaloguj się i odśwież tę stronę. Więcej o tym tutaj...