Integracja OptimaSales z Gmail Oauth2 poprzez Google Cloud API wymaga konta Google Workspace oraz serwera WWW do którego podpięta jest domena z Google Workspace.
1. Konfiguracja serwera WWW
W celu integracji aplikacji OptimaSales z API Google Cloud należy utworzyć pomost między domeną firmową, a domeną, na której istnieje usługa OptimaSales. W tym celu na serwerze WWW, który jest pod domeną firmową skonfigurowaną w Google Workspace należy umieścić plik PHP, który przekieruje jednorazowo klucze dostępu z Google Workspace do OptimaSales.
Można stworzyć osobną subdomenę do tego celu np. osauth.twojadomena.pl i tam umieścić plik. Można też w katalogu strony internetowej stworzyć folder, gdzie ten plik się będzie znajdował np. twojadomena.pl/os_auth i ten przypadek zostanie omówiony.
Serwer wymaga zainstalowanego PHP, jeżeli go nie ma, należy skontaktować się z zespołem OptimaSales. W celu znalezienia innego rozwiązania.
Należy przejść do serwera, na którym istnieje strona internetowa w domenie firmy. W katalogu głównym powinno się stworzyć folder os_auth, a w nim utworzyć plik index.php i wkleić do niego poniższy kod i zapisać
<?php
$state = json_decode(base64_decode($_GET['state']), true);
if (empty($state)) {
header('Location: https://optimasales.pl/');
exit;
}
$_GET['hash_id'] = $state['hash_id'];
$url = 'https://' . $state['app'] . '.optimasales.pl/';
$value = base64_encode(json_encode($_GET));
$url .= 'Index/receiveKeys/' . $value;
header('Location: ' . $url);
exit;
?>
Linię:
$url = 'https://' . $state['app'] . '.optimasales.pl/';
można zastąpić poprzez
$url = 'https://XYZ.optimasales.pl/';
gdzie XYZ to Wasza indywidualna instancja OptimaSales. Nie jest to konieczne, ale zalecane.
Teraz należy przetestować, czy skrypt działa poprawnie, przechodząc pod adres https://twojadomena.pl/os_auth Jeżeli nastąpi przekierowanie na stronę optimasales.pl to znaczy, że konfiguracja przebiegła prawidłowo.