Czy zakup i wdrożenie CRM będzie opłacalne dla Twojej firmy?

    Odpowiedź na to pytanie jest z pozoru bardzo prosta: należy porównać koszty inwestycji w CRM z korzyściami jakie dzięki niemu możemy osiągnąć.

    W praktyce jest to jednak niezmiernie trudne, bowiem wielu korzyści nie da się przeliczyć na pieniądze.

    Jednak na następnych stronach spróbujemy to wspólnie zrobić. Przeanalizujemy jakie mogą być koszty i zyski z wdrożenia CRM dla małej lub średniej wielkości firmy.

    Prosimy o podanie swoich danych do kontaktu

    Na podane dane, zostanie przesłany e-mail z raportem analizy opłacalności.

    Imię i nazwisko
    Stanowisko
    Firma
    E-mail biznesowy 
    Telefon  (opcjonalnie)
    Analiza dostarczy odpowiedzi na poniższe pytania:
    • Czy warto wdrożyć program CRM?
    • Ile godzin czasu zaoszczędzimy z systemem CRM?
    • Ile tracimy bez systemu CRM?
    Poufność danych

    Adres e-mail oraz pozostałe dane są potrzebne do przesłania raportu z analizy. Nie będą one nigdy używane do innych celów niż sprawy dotyczące OptimaSales CRM, ani przekazywane osobom trzecim.
    W każdej chwili możesz się wypisać z naszej bazy.

    Informacje na temat użytkowników

    Należy wprowadzić liczbę użytkowników wg obszaru i średnią stawkę godzinową.

    Osoby w sprzedaży
    Osoby w marketingu
    Osoby w serwisie i reazlizacji
    Osoby zarządzające (menadżerowie)
    Suma liczby użytkowników*
    Średnia stawka godzinowa [zł]*  

    * te pola są wymagane oraz muszą być większe od zera

    Opis

    Przykład. Załóżmy, że system CRM będzie użytkowany w małej firmie (10 użytkowników - 6 to osoby odpowiedzialne za sprzedaż, 2 za marketing + 1 serwisant oraz menadżer). Klientami firmy są przedsiębiorstwa i osoby prywatne. Osoby z tej firma kontaktują się z nimi bezpośrednio (telefon, e-mail, spotkania, kampanie).

    Uwaga: Wprowadzone dane po lewej są danymi domyślnymi, z powyższego przykładu. Można je dowolnie modyfikować.

    Zlecamy wprowadzić własne dane, które lepiej odwzorują Twoją rzeczywistość. A więc w polach po lewej, należy wpisać liczbę użytkowników korzystających z oprogramowania CRM. Podając liczbę użytkowników uwzględnijmy podziała na obszary w jakich pracują w Twojej firmie. Następnie wprowadzamy naszą średnią stawkę godzinową pracy lub przyjmujemy domyślnie wprowadzoną.

    Kalkulacja czasu operacji

    Tabela prezentuje różnice w czasie potrzebnym do wykonania najczęściej występujących w małych i średnich firmach operacji (działań) oraz ich średnią liczbę w ciągu miesiąca, a także wynikające z tego potencjalne oszczędności.

    Przykładowe dane dla 10 użytkowników zostały opracowane na podstawie używania oprogramowania:  
    Lp. Operacje (działania) Czas potrzebny do wykonania bez systemu CRM  Czas potrzebny do wykonania z systemem CRM  Liczba zdarzeń w ciągu miesiąca Oszczędności (w minutach w miesiącu)
    1 Przygotowanie standardowej oferty
    2 Odszukanie danych teleadresowych klienta
    3 Planownie działań wraz z alarmem
    4 Analiza historii kontaktów z klientem
    5 Odnalezienie dokumentu, notatki związanego z klientem
    6 Wykonanie follow-up do otwartych spraw handlowych
    7 Przygotowanie listy klientów spełniających określone warunki
    8 Przygotowanie e-mailingu do grupy wybranych odbiorców
    9 Przyjęcie zgłoszenia i jego rozpatrzenie i monitoring
    10 Przygotowanie tygodnowego raportu z wykonania pracy
    11 Analiza sytuacji w dziale handlowym
    12

    Liczba zaoszczędzonych minut pracy [min]:

    Współczynik korekty [%] 
    Liczba zaoszczędzonych godzin pracy [h]:
    Liczba użytkowników (określona w kroku 2):

    Oświadczam, że akceptuje regulamin usługi i politykę prywatności.