Pierwsze kroki
(informacje ułatwiające pracę w programie)
Jak utworzyć nowy kontakt w OptimaSales CRM?
Wystarczy, że wpiszemy dwie lub cztery dane o nowym kontakcie, w zależności czy chcemy utworzyć samą osobę czy osobę z firmą, czy samą firmę i zatwierdzimy, a program już utworzy nasz nowy kontakt.Aby
Skorzystaj z prostego i dokładnego szukania danych o klientach
Badania z ankiet pokazują, że 41% handlowców (użytkowników) uznaje, że wyszukiwanie kontaktów i danych klientów w bazach danych za najbardziej czasochłonne działanie wymagające usprawnienia.Dlatego „c
Z jakich elementów zbudowana jest lista i karta kontaktów w OptimaSales CRM?
Jak to mówią, obraz wart jest 1000 słów, tak więc zerknijmy poniżej aby jednym rzutem oka poznać budowę listy kontaktów w OptimaSales CRM. Aby powiększyć obraz kliknijmy na…Gdy wiemy już jak zbudowana
Jak wprowadź (import) swoje dane kontaktowe z pliku w formacie xls, vCard, csv do OptimaSales?
W OptimaSales CRM znajdziemy mechanizm importu danych wraz z automatycznym mapowaniem i weryfikacją duplikatów. Wystarczy przygotować plik w formacie CSV aby zaimportować swoje kontakty czy to z MS Ex
Poznaj składowe elementy listy działań, historii oraz kalendarza
Poniżej prezentujemy budowę listy działań. Zobaczmy z jakich elementów jest złożona i odkryjmy do czego one służą. Kliknij aby powiększyć obraz Przejdźmy do kalendarza i zobaczmy co tam
Kontakty
(leady, osoby, firmy, partnerzy, dostawcy, filtrowanie, grupowanie)
Jak utworzyć nowy kontakt w OptimaSales CRM?
Wystarczy, że wpiszemy dwie lub cztery dane o nowym kontakcie, w zależności czy chcemy utworzyć samą osobę czy osobę z firmą, czy samą firmę i zatwierdzimy, a program już utworzy nasz nowy kontakt.Aby
Jak wprowadzać dane o klientach na podstawie NIP z bazy GUS?
Optima Sales jest wyposażona w mechanizm tworzenia i wprowadzania danych kontaktowych, firm na podstawie bazy danych GUS. Wystarczy, że w oknie Nowy kontakt wprowadzimy NIP i klikniemy
Skorzystaj z prostego i dokładnego szukania danych o klientach
Badania z ankiet pokazują, że 41% handlowców (użytkowników) uznaje, że wyszukiwanie kontaktów i danych klientów w bazach danych za najbardziej czasochłonne działanie wymagające usprawnienia.Dlatego „c
Z jakich elementów zbudowana jest lista i karta kontaktów w OptimaSales CRM?
Jak to mówią, obraz wart jest 1000 słów, tak więc zerknijmy poniżej aby jednym rzutem oka poznać budowę listy kontaktów w OptimaSales CRM. Aby powiększyć obraz kliknijmy na…Gdy wiemy już jak zbudowana
Różne rodzaje kontaktów czyli elastyczny sposób zarządzanie kontaktami w bazie danych
W programie Optima Sales CRM możemy zarządzać i organizować nasze dane o kontaktach w trzy różne rodzaje grup. A w każdej z grup mogą być różne typy kontaktów, czyli lead, klient, partner, dostaw
Kalendarz
(działania, zadania, historia, notatki, załączniki)
Poznaj składowe elementy listy działań, historii oraz kalendarza
Poniżej prezentujemy budowę listy działań. Zobaczmy z jakich elementów jest złożona i odkryjmy do czego one służą. Kliknij aby powiększyć obraz Przejdźmy do kalendarza i zobaczmy co tam
Jak planować i zakańczać działania z następnym krokiem?
Planowanie działania w programie jest dostępne z kliku miejsc tj. z listy kontaktów i działań (zakładka Kontakty i Działania), kalendarza oraz z poziomu karty wybranego Kontaktu albo Sprawy handl
Jak możemy wysłać lub otrzymywać zaproszenia e-mail na wydarzenia (działania) wraz z ich zapisem w kalendarzu?
Kalendarz Optima Sales poprzez zaproszenia na e-mail w formacie .ics łatwo współpracuje (w dwóch kierunkach) z różnymi znanymi kalendarzami. Dzięki tej funkcji możemy używać Optima Sales nie tylko do
Jak zapisać historię po kontakcie z klientem i zaplanować następny krok?
Dzięki tej funkcjonalności możesz rejestrować informację z zakończonych działań oraz zapisywać notatki z przychodzących „kontaktów”. To pozwala budować całą historię kontaktu z naszymi klientami oraz
Jak planować działania, zapisywać historię i notatki, a także przypisywać etykiety do osób, spraw, zgłoszeń poza głównymi listami i kartami?
To, że w programie Optima Sales planowanie działania w programie jest dostępne z listy kontaktów i działań, kalendarza oraz z poziomu karty wybranego Kontaktu albo Sprawy handlowej, Zgłoszenia (Realiz
(integracja, konfiguracja poczty, wysyłki, szablony)
Konto pocztowe IMAP w Optima Sales wraz z automatycznym zapisem e-mail
Czym różni się IMAP od POP3? Protokół IMAP (ang. Internet Message Access Protocol) to jeden z dwóch najpopularniejszych protokołów służących do odbierania wiadomości pocztowych. Umożliwia on programom
Konfiguracja osobistego konta pocztowego SMTP do wysyłki e-mail
Dzięki skonfigurowaniu serwera SMTP czyli osobistego konta poczty wychodzącej będziemy mogli wysyłać oferty handlowe i wiadomości e-mail w oparciu o wskazany szablon wprost z aplikacji Optima Sales. O
Jak ręcznie przypisać wiadomość e-mail do kontaktu w programie?
Poniżej przedstawiamy informację jak można ręcznie przypisać wiadomość e-mail do wybranego kontaktu (np. klienta) w przypadku gdy nadawca wysłał lub przekazał e-maila z adresu e-mail, którego nie mamy
Jak odpisać na e-maila z treścią wcześniejszej wiadomości z poziomu Optima Sales?
Z poziomu Optima Sales można odpisać na e-maila cytując wcześniejszą treść wiadomości e-mail. Wystarczy otworzyć okno zapisanej wiadomości e-mail, skopiować żądaną treść i otworzyć okno nowej wiadomoś
Jak utworzyć nowy kontakt z poziomu listy e-mail?
Teraz z poziomu listy e-mail możemy tworzyć nowe kontakty na podstawie e-maili, które jeszcze nie zostały automatycznie przypisane do żadnej osoby w bazie danych. Dzięki temu użytkownik po zorientowan
Sprawy
(oferty handlowe, kalkulacje, szablony ofert, wysłanie i monitorowanie)
Budowa listy spraw (okazje, oferty i kontrakty sprzedażowe) oraz jej karta oraz pomocne elementy przy zarządzaniu sprzedażą
O sukcesie sprzedaży decyduje skuteczność, a naszą misją, jako twórców, jest dostarczać przydatnych narzędzi abyś osiągnął więcej. Poniżej prezentujemy składowe elementy listy spraw. Zerknij z ja
Poznaj panel boczny i poszczególne zakładki w karcie sprawy
Karta Sprawy zawiera wszystkie podstawowe informacje, które są zorganizowane w panelu bocznym oraz przedstawione w górnych i dolnych zakładkach. 1. Jakie informacje zawiera panel boczny i górne zakład
Nie chcę używać kalkulacji handlowych w programie ale nadal chciałbym zarządzać sprawami handlowymi
Czasami jest taka sytuacja, że nie chcemy korzystać z wbudowanych w program mechanizmów do tworzenia kalkulacji ofert, gdyż używamy do tego specjalistycznych kalkulatorów otrzymanych od producen
Co umożliwia zakłada kalkulacji w karcie Sprawy i jak z niej korzystać aby utworzyć ofertę handlową?
W karcie Sprawy znajduje się zakładka Kalkulacji. Dzięki której możemy stworzyć prostą i wielowariantową kalkulację handlową. Generalnie zakładka Kalkulacja służy do przygotowania oferty handlowej, cz
Jak wykonać e-mail’owe follow-up’y dotyczące spraw handlowych?
W programie można wysłać zbiorcze, spersonalizowane wiadomości e-mail do wybranych spraw handlowych. Można to wykonać z poziomu listy spraw zaznaczając jedno lub wiele spraw. Dzięki temu łatwo możemy
Produkty handlowe
(import, cenniki, katalogi, analizy, zestawienia)
Jak otworzyć listę produktów (cenniki)?
W Optima Sales możemy zarządzać produktami handlowymi, czyli cennikami. Cenniki można grupować, filtrować, nadawać etykiety poszczególnym produktom, a następnie umieszczać jest wraz z opisami i z
Jakie są podstawowe elementy budowy karty i listy produktów?
Poniżej prezentujemy w formie graficznej wraz z opisami listę produktów, która jest cennikiem produktów i usług. Zarządzanie cennikami w Optima Sales jest łatwe i pod ręką, i to w jednym programie, dz
Jak zaimportować produkty handlowe, cennik?
W OptimaSales CRM znajdziemy mechanizm pozwalający łatwo zaimportować cenniki produktów handlowych oraz je aktualizować. Mechanizm został wyposażony w weryfikację duplikatów oraz aktualizację w zakres
Jak zarządzać rabatami, cenami specjalnymi i promocyjnymi produktów?
W Optima Sales możemy ułatwić sobie pracę w przypadku tworzenia ofert handlowych w oparciu o nasze cenniki, katalogi lub wzorce opisów produktów i usług.Nie zawsze musimy posiadać gotowe cenniki, ale
Sprawdź jak łatwo możesz przeliczać ceny produktów handlowych
Ta funkcja służy do przeliczenia cen sprzedaży dla wielu zaznaczonych, wy-filtrowanych lub pogrupowanych produktów handlowych. 1. Przechodzimy na listę produktów. Można to wykonać z poziomu listy spra
Marketing
(kampanie e-mail, masowe wysyłki, wskaźniki)
Co mogę uzyskać dzięki modułowi Kampanii?
Moduł kampanii marketingowych w Optima Sales CRM pozwala w skuteczny i efektywny sposób przeprowadzić prostą lub wieloetapową oraz spersonalizowaną komunikację z klientem w odpowiednich interwałach cz
Jak sprawdź czy masz dostęp do modułu Kampanii i co zrobić aby z niego korzystać?
Aby móc skorzystać z modułu Kampanii w Optima Sales należy: 1. Dokonać zakupu subskrypcji modułu kampanii dla odpowiedniej liczby użytkowników 2. Następnie przydzielić dostęp do modułu kampanii wybran
Jaki rodzaj kampanii e-marketingowych pozwala zrealizować moduł Kampanii w Optima Sales?
Poniżej prezentujemy dostępne rodzaje kampanii marketingowych wraz z ich przykładami zastosowania w Optima Sales. 1. Kampanie standardowe, jednorazowe– zwykła spersonalizowana, jednorazowa wysyłka e-m
Poznaj podstawowe elementy budowy karty i listy kampanii
Poniżej prezentujemy w formie graficznej wraz z opisami listę kampanii wraz z odbiorcami.Kliknij aby powiększyć obraz ->Znamy już elementy lista kampanii z odbiorcami, tak więc po otworzeniu karty wyb
Kroki, które należy wykonać aby uchronić standardową kampanię marketingową
Spersonalizowana, standardowa kampania może być jednorazowa (z jednym etapem) lub wieloetapowa. Zobacz również jakie inne rodzaje kampanii są dostępne i przykłady ich zastosowań. Aby uruchomić kampani
Serwis i realizacje
(zgłoszenia, maszyny i produkty serwisowe, zadania po-sprzedażowe)
Czym jest moduł serwis i realizacji?
Od zawsze wiemy, że klienci oczekują, szczególnie po dokonanej sprzedaży, wysokiej jakości obsługi po-sprzedażowej. Obsługi związanej czy to z realizacją wysyłki, wsparciem technicznym, montażem, inst
Jak aktywować modułu Serwis i Realizacje oraz do czego uzyskam dostęp?
Włącz moduł serwis i realizacji w Optima Sales. Dzięki temu połączysz dział handlowy z działem serwisu i realizacji bez ponoszenia kosztów.Aby móc skorzystać z modułu Serwis i Realizacje w programie O
Jaka konfigurację modułu Serwis należy wykonać przed jego użyciem?
Jeżeli mamy już możliwość używania modułu Serwis i Realizacji na swoim koncie w Optima Sales, to warto jest go w pełni skonfigurować. Dzięki temu w pełni skorzystamy z jego różnych mechanizmów. Tak wi
Pulpit Menadżera
(prognozy, zestawienia, analizy, raporty, lejki)
Co to jest pulpit menadżera i użytkownika?
Pulpit i Pulpit Menadżera jest dostarczany jako opcja, moduł dodatkowy, nie występują w konfiguracji podstawowej programu. Po włączeniu odpowiednich opcji w Ustawieniach pojawia się on jako nowa
Jak włączyć pulpit menadżera i ustawić jego wstępne parametry?
1. Aby włączyć moduł Pulpit Menadżera i ustawić jego parametry należy zakupić licencję na ten moduł. Następnie przypisujemy moduł wybranemu użytkownikowi i w tym celu należy przejść do Ustawień w prog
Czym jest interaktywny raport sprzedaży „lej sprzedaży” i jak mi może pomóc w zarządzaniu sprzedażą?
Handlowcy kontaktują się z wieloma potencjalnymi klientami, nawiązując z nimi rozmowy, prezentując produkty, składają oferty. Jednak tylko z pewną częścią klientów podpisują kontrakty i finalizują tra
Odkryj 7 najczęstszych „chorób” pojawiających się w lejku sprzedaży
Metoda lejka jest narzędziem, które nie tylko ułatwia planowanie i zwiększy jego precyzję, ale również pozwala na bieżąco kontrolować poziom sprzedaży. Obserwując jak sprawy sprzedażowe przepływa
Jak wyświetlić klientów występujących na liście kontaktów w serwisie Moje Mapy Google?
Dzięki integracji Optima Sales z Moje Mapy Google uzyskujemy możliwość wyświetlenia lokalizacji wybranych kontaktów (np. klientów) na mapie w serwisie Moje Mapy Google.Uwaga: poprawność
Dostosowanie
(adaptacja, zmiany, customizacja programu do potrzeb użytkownika)
Jak wykorzystać OpenOffice do przygotowania prostych i zaawansowanych szablonów (z tekstem, obrazkami, linkami)?
Przy pomocy OpenOffice (w 6 krokach) można utworzyć własne szablony e-mail ( proste i zaawansowane treści z grafiką). Możemy użyć do tego gotowych, wbudowanych narzędzi, bez większej znajomo
Jak utworzyć własne typy działań w programie?
W Optima Sales CRM łatwo utworzysz i dostosujesz do swoich potrzeb różne typy działań. Wszystko to, po to aby odpowiadało to Twoim oczekiwaniom oraz pasowało do prowadzenia twojego biznesu.Zrobisz to
Jak wprowadzać własne wartości słownikowe w programie?
Stwórz własne słowniki, dowolne etykiety. A następnie dowolnie po nich filtruj, grupuj abyś mógł dzięki temu łatwo wyłowić odpowiednie informacje z programu. Aby dodać własne wartości słownikowe w pos
Jak wprowadzić własne nazwy (tłumaczenia) pól i nie tylko, w programie?
Dzięki tej funkcjonalności łatwo zmienimy i dostosujemy nazewnictwo programu do własnych potrzeb. Co więcej możemy także przetłumaczyć go na potrzebną nam wersję językową.A aktualizacja programu nie p
Jak tworzyć i przypisywać etykiety?
Tworzenie i przypisywanie etykiet w programie do wybranych rekordów jest proste. Jednakże daje za razem ogromne możliwości pod kątem filtrowania. Dzięki temu łatwo wyłowimy na tej podstawie te dane z
Samouczek
(różne przydatne informacje o funkcjach programu i nie tylko)
Jak wykorzystać OpenOffice do przygotowania prostych i zaawansowanych szablonów (z tekstem, obrazkami, linkami)?
Przy pomocy OpenOffice (w 6 krokach) można utworzyć własne szablony e-mail ( proste i zaawansowane treści z grafiką). Możemy użyć do tego gotowych, wbudowanych narzędzi, bez większej znajomo
Jakie przydatne opcje do wykorzystania posiadają Mapy Google?
Gdy zaimportujemy dane z OptimaSales do wcześniej utworzonej warstwy mapy w Google Maps to w kolejnym kroku możemy dokonać kliku przydatnych operacji. Poniżej prezentujemy wybrane z nich: 1. Udos
Jak sprawdzić czy mam włączone lub wyłączone powiadomienia w przeglądarce?
Aby sprawdzić stan włączonych lub wyłączonych powiadomień w przeglądarce w której została uruchomiona Optima Sales CRM należy:
Integracja protokołu callto z programem MyPhoneExplorer w celu łatwego nawiązywania połączenia telefonicznego wprost z Optima Sales CRM
Przekazywanie numer telefony z Optima Sales CRM karty klienta lub list do telefonu komórkowego przy pomocy programu myPhoneExplorer.Dzięki temu ułatwiasz sobie wykonywanie połączeń.
Jak odświeżyć (bez pamięci podręcznej) przeglądarkę FireFox, Google Chrome?
Bywa tak, że gdy pojawia się nowa wersja Optima Sales to zdarza się tak czasami, że proste odświeżenie Ctrl+F5 nie jest wystarczające by zobaczyć wprowadzone nowe zmiany. Wówczas proponujemy wykonać o
FAQ (często zadawane pytania)
(różna, często zadawane pytania o programie)
Co mogę uzyskać dzięki modułowi Kampanii?
Moduł kampanii marketingowych w Optima Sales CRM pozwala w skuteczny i efektywny sposób przeprowadzić prostą lub wieloetapową oraz spersonalizowaną komunikację z klientem w odpowiednich interwałach cz
Czym jest moduł serwis i realizacji?
Od zawsze wiemy, że klienci oczekują, szczególnie po dokonanej sprzedaży, wysokiej jakości obsługi po-sprzedażowej. Obsługi związanej czy to z realizacją wysyłki, wsparciem technicznym, montażem, inst
Co to jest pulpit menadżera i użytkownika?
Pulpit i Pulpit Menadżera jest dostarczany jako opcja, moduł dodatkowy, nie występują w konfiguracji podstawowej programu. Po włączeniu odpowiednich opcji w Ustawieniach pojawia się on jako nowa
Jak szybko mogę porównać Optima Sales CRM z innymi rozwiązaniami crm?
Ze względu na to, że w sieci krążą różne rankingi CRM dla MSP (małych i średnich firm). W związku z tym, w formie tabeli przygotowaliśmy uzupełnienie rankingu o rozwiązanie Optima Sales CRM.Innymi sło
Jak zabezpieczone są Twoje dane w Optima Sales CRM?
Każde Data Center w którym przechowujemy dane naszych użytkowników posiada systemy zabezpieczające przed przerwami w dostępie zasilania, dedykowany, zaawansowany system wentylacji i klimatyzacji
Pliki do pobrania
(pliki różnych, przydatnych programów)
OpenOffice – pakiet biurowy
OpenOffice to rozbudowany pakiet aplikacji biurowych, funkcjonujący podobnie do Microsoft Office. OpenOffice.org ma wszystkie potrzebne funkcje: przetwarzanie tekstu, arkusze kalkulacyjne, prezentacje
Nvu – prosty edytor plików HTML
Nvu jest to edytor HTML wykorzystywany m.in do edycji szablonów listów, ofert wysyłanych w OptimaSales CRM. To program, dzięki któremu każdy może łatwo i szybko stworzyć szablony wiadomości e-mail bez