Po włączeniu, w Ustawieniach opcji Kwalifikacja kontaktów można tworzyć różne zestawy kwalifikacyjne oraz przypisywać do nich listę pytań (kryteriów) według której będziemy dokonywać oceny naszych leadów.
Dla poszczególnego zestawu nadajemy nazwę, opis (czyli np. wyjaśnienie do czego służy) oraz to czy jest aktywny czy nie, a także jego minimalny procentowy próg. Przekroczenie lub zrównanie się z ustawioną wartością min. progu podczas kwalifikacja powoduje, że kwalifikacja otrzyma pozytywny status, a w konsekwencji możliwa będzie konwersja lead na wybrany typ kontaktu np. klienta potencjalnego.
Dzięki tej funkcjonalności możemy wprowadzić wyższą jakość sprzedażową w kontaktach z naszymi potencjalnymi klientami oraz łatwiej optymalizować pracę obecnych i nowych pracowników pod kątem lokowania czasu i energii sprzedażowej. Jakoś kwalifikacji ma bardzo duże znaczenie w uzyskaniu końcowego wyniku sprzedażowego.
Właśnie w tym punkcie procesu sprzedaży się wszystko zaczyna i warto to robić z głową by lejki sprzedaży zawierały jak najlepsze dane pod kątem prawdopodobieństwa wygrania tematu sprzedażowego.
Każdy zestaw może służyć do kwalifikacji różnego typu kontaktów. Dla przykładu:
1. Możemy stworzyć zestaw służący do kwalifikacji klientów z Lead’a
– przyda się do kwalifikacji leadów (namiarów) w kierunku naszych potencjalnych klientów, bo nie każdy lead warty jest pełnego zaangażowania środków, czasu i energii sprzedażowej
2. Możemy stworzyć zestaw służący do kwalifikacji partnerów z Lead’a
– ten zestaw pomoże nam kwalifikować partnerów, bo nie każdy chętny, który chce zostać partnerem spełnia nasze wymagania, bo partner to ktoś to nas de facto pośrednio reprezentuje i poleca
3. Możemy stworzyć zestaw służący do kwalifikacji dostawców z Lead’a
– taki zestaw pomoże nam lepiej wybierać dostawców, gdyż również warto zastanowić się i wypytać czy dany dostawca spełnia nasze oczekiwania, kryteria aby móc z nim nawiązać współpracę
4. Możemy stworzyć zestaw służący do kwalifikacji konkurentów z Lead’a
– ten zestaw natomiast pomoże nam kwalifikować konkurencję, gdy otrzymujemy informację o konkurencji, to warto sprawdzić na co ją stać, uruchamiamy jej sprawdzanie pod kątem wcześniej ustalonych kryteriów
Poniżej zostały zaprezentowane szczegół…
Dorze zdefiniowana Kwalifikacja Leadów pozwala pracować w bardzie zorganizowany sposób oraz wprowadza w życie najlepsze praktyki panujące w firmie.
Dzięki taki zestawom kwalifikacyjnym możemy zwiększyć jakość naszych działań, a tym samym obniżyć koszty jednocześnie podnosząc ich skuteczność.