Czasami jest taka sytuacja, że nie chcemy korzystać z wbudowanych w program mechanizmów do tworzenia kalkulacji ofert, gdyż używamy do tego specjalistycznych kalkulatorów otrzymanych od producenta. Czasami ma to miejsce przy oferowaniu, sprzedaży np: okien, drzwi, dachów, samochodów, usług finansowych itd.
Pomimo tego, nadal zależy nam na zarządzaniu spawami handlowymi, aby szybko do nich wracać, a także od razu mieć w nią pełen wgląd aby wiedzieć: dla kogo one zostały przygotowane, a jakim znajdują się etapie, o jaką kwotę gramy i kiedy będzie prawdopodobna decyzja oraz to kto od strony klienta jest w to zaangażowany, a także z kim konkurujemy, co wykonaliśmy i co mamy zaplanowane do wykonana i przez kogo.
W związku z tym w Optima Sales użytkownicy mają możliwość prowadzić dwa typy spraw handlowych. Jeden typ spraw handlowych to sprawy handlowe z pełnym przygotowaniem oferty na podstawie katalogów, cenników produktów i usług handlowych wraz wysyłaniem bezpośrednim z programu, a następnie jej monitorowanie oraz pełne zarządzanie wg. własnego procesu sprzedaży.
Natomiast drugi typ spraw handlowych może być prowadzony bez kalkulacji handlowych. Wówczas wykorzystujemy jedynie mechanizmy do zarządzania sprawami wg. własnych procesów sprzedaży.
W jakich okolicznościach biznesowych dany przypadek jest najlepiej wykorzystać?
1. Sprawy handlowe z pełnym ofertowanie i zarządzaniem najlepiej sprawdzają się tam gdzie z poziomu jednego programu chcielibyśmy w pełni zarządzać przygotowaniem, wysyłka, monitorowaniem oraz zarządzaniem tj:
– tworzyć sprawy handlowe wraz z ich numeracją wg. własnego procesu sprzedaży,
– zarządzać cennikami i katalogami produktów i usług,
– przygotowywać kalkulacje proste i wielowariantowe oraz znać od razu zyskowność oferty i jej marże, narzuty
– dokonywać podglądu oferty, w oparciu o wybrany szablon, przed jej wysłaniem do klienta
– monitorować stan odsłon wysłanej oferty,
– posiadać dostęp do pełnej historii wysłanych i odebranych e-mail z treścią
– planować działania i zapisywać historię zdarzeń,
– tworzyć różne zestawienia odpowiadające na pytania: na jakim etapie jestem z danym klientem w danej sprawie, kiedy możemy spodziewać się ich decyzji, ile i na jaką wielkość zostało wygranych, przegranych, zawieszonych spraw, kto jakie sprawy prowadzi i z jakim klientem itd.
2. Sprawy handlowe tylko z zarządzaniem najlepiej sprawdzają się tam gdzie istnieją w procesie ofertowania specjalne kalkulatory branżowe. Natomiast brak jest zarządzania ofertą handlową po jej wysłaniu do klienta. Tacy użytkownicy szukają wówczas rozwiązania, które pozwala im:
– tworzyć sprawy handlowe wraz z ich numeracją wg. własnego procesu sprzedaży,
– podłączać załączniki w różnych formatach do prowadzonych sprawa
– planować działania i zapisywać historię zdarzeń z daną sprawą,
– posiadać dostęp do pełnej historii wysłanych i odebranych e-mail z treścią
– tworzyć różne zestawienia odpowiadające na pytania: na jakim etapie jestem z danym klientem w danej sprawie, kiedy możemy spodziewać się ich decyzji, ile i na jaką wielkość zostało wygranych, przegranych, zawieszonych spraw, kto jakie sprawy prowadzi i z jakim klientem itd.
Uwaga 1.: Wyłączenie opcji sprawy bez kalkulacji dotyczy wszystkich użytkowników, nie jest to indywidualna opcja przypisana do wybranego użytkownika. Po wyłączeniu tej opcji dotyczy to całego zespół handlowy.
Uwaga 2.: Nie każdy użytkownik może wyłączy lub włączyć tą opcję. Należy posiadać odpowiednie uprawnienia.
Uwaga 3.: Wcześniejsze sprawy przed tą zmianą (wyłączenia kalkulacji) zachowują jedynie podstawowe informację o wartości i koszcie, natomiast co do innych rzeczy to jest brak dostępu (nie zostały one usunięte, ale jedynie ukryte tj. kalkulacja, szczegóły, podgląd).
Jak wyłączamy opcję sprawy handlowe bez kalkulacji?