W module zamówień i faktur w OptimaSales CRM możemy utworzyć zamówienie od klienta, zamówienia do dostawcy. Wystawić różnego typu faktury: proformy, faktury vat, duplikaty, korekty, faktury zaliczkowe i rozliczeniowe. Dostępne jest również prowadzenie wydatków.
Wszystkie powyższe dokumenty można w łatwy sposób kojarzyć, łączyć z różnymi obiektami w programie. wielu przypadkach dzieje się to automatycznie. Natomiast można utworzyć takie skojarzenia ręcznie. Mamy tu na myśli: klientów, partnerów, sprawy handlowe, zgłoszenia.
W celu przyspieszenia różnych operacji jest możliwość, dla przykładu, z wygranej oferty utworzyć od razu zamówienie od klienta lub proformę bez przepisywania jej zawartości (produktów, usług).
Poniżej przedstawiamy schemat na którym przedstawiamy możliwości tworzenia dokumentów z różnych miejsc w programie.
Poniżej przedstawiamy dokumenty jakie można wygenerować w OptimaSales CRM na podstawie poniższego schematu.
1. Z wygranej sprawy handlowej (oferty) możemy utworzyć zamówienie od klienta.
2. Z wygranej sprawy handlowej (oferty) możemy utworzyć proformę.
3. Z wykonanego, zakończonego zgłoszenia możemy wystawić zamówienie od klienta.
4. Z wykonanego, zakończonego zgłoszenia możemy wystawić proformę.
5. Z zamówienie od klienta (ZOK) możemy utworzyć zamówienie do dostawcy bądź zamówienia, wszystko zależy od tego jakie produkty lub usługi i od jakiego dostawcy znajdują się na ZOK.
6. Z zamówienie od klienta (ZOK) możemy wystawić proformę.
7. Z zamówienie od klienta (ZOK) możemy wystawić fakturę zaliczkę.
8. Z jeżeli z zamówieniem od klienta (ZOK) zostały wystawione faktury zaliczki to możemy wystawić fakturę końcową rozliczeniową.
9. Z proformy możemy wystawić fakturę sprzedaży VAT.
10. Dla faktur możemy wystawić duplikaty oraz możemy utworzyć duplikat dla wydatku.
11. Z faktury sprzedaży VAT możemy wystawić korektę faktury VAT, nie ma możliwości wystawienia korekty dla faktury zaliczki i rozliczeniowej.
12. Z zamówienia od klienta oraz z zamówienia do dostawcy możemy utworzyć wydatek.
13. Można dokonywać różnego typu powiązań pomiędzy dokumentami poprzez zakładkę dokumenty powiązanie w odpowiednich kartach, np. w karcie zamówienia od klienta dokonać powiązania ze sprawą handlową (ofertą) itd.
Poza powyższym możemy wystawiać dokumenty osobno z odpowiednich miejsc w programie.
Dla przykładu z listy zamówień od klienta zamówienie, z listy zamówień do dostawców zamówienie do dostawcy wybierając odpowiedniego odbiorcę itd.
Więcej szczegółów co i jak wykonać znajduje się w kolejnych dokumentach w sekcji zamówienia i faktury w naszej Bazie Wiedzy.
Dokumenty powiązanie:
Jak aktywować moduł zamówienia i faktury w OptimaSales CRM?
Z jakich miejsc można utworzyć zamówienie od klienta w OptimaSales CRM?