Czy zakup i wdrożenie CRM będzie opłacalne dla Twojej firmy?

    Odpowiedź na to pytanie jest z pozoru bardzo prosta: należy porównać koszty inwestycji w CRM z korzyściami jakie dzięki niemu możemy osiągnąć.

    W praktyce jest to jednak niezmiernie trudne, bowiem wielu korzyści nie da się przeliczyć na pieniądze.

    Jednak na następnych stronach spróbujemy to wspólnie zrobić. Przeanalizujemy jakie mogą być koszty i zyski z wdrożenia CRM dla małej lub średniej wielkości firmy.


    Prosimy o podanie swoich danych do kontaktu

    Na podane dane, zostanie przesłany e-mail z raportem analizy opłacalności.

    Imię i nazwisko

    Stanowisko

    Firma

    E-mail biznesowy 

    Telefon  (opcjonalnie)

    Analiza dostarczy odpowiedzi na poniższe pytania:
    • Czy warto wdrożyć program CRM?

    • Ile godzin czasu zaoszczędzimy z systemem CRM?

    • Ile tracimy bez systemu CRM?

    Poufność danych

    Adres e-mail oraz pozostałe dane są potrzebne do przesłania raportu z analizy. Nie będą one nigdy używane do innych celów niż sprawy dotyczące OptimaSales CRM, ani przekazywane osobom trzecim.
    W każdej chwili możesz się wypisać z naszej bazy.

    Informacje na temat użytkowników

    Należy wprowadzić liczbę użytkowników wg obszaru i średnią stawkę godzinową.

    Osoby w sprzedaży

    Osoby w marketingu

    Osoby w serwisie i reazlizacji

    Osoby zarządzające (menadżerowie)

    Suma liczby użytkowników*

    Średnia stawka godzinowa [zł]*  

    * te pola są wymagane oraz muszą być większe od zera

    Opis


    Przykład. Załóżmy, że system CRM będzie użytkowany w małej firmie (10 użytkowników - 6 to osoby odpowiedzialne za sprzedaż, 2 za marketing + 1 serwisant oraz menadżer). Klientami firmy są przedsiębiorstwa i osoby prywatne. Osoby z tej firma kontaktują się z nimi bezpośrednio (telefon, e-mail, spotkania, kampanie).

    Uwaga: Wprowadzone dane po lewej są danymi domyślnymi, z powyższego przykładu. Można je dowolnie modyfikować.


    Zlecamy wprowadzić własne dane, które lepiej odwzorują Twoją rzeczywistość. A więc w polach po lewej, należy wpisać liczbę użytkowników korzystających z oprogramowania CRM. Podając liczbę użytkowników uwzględnijmy podziała na obszary w jakich pracują w Twojej firmie. Następnie wprowadzamy naszą średnią stawkę godzinową pracy lub przyjmujemy domyślnie wprowadzoną.

    Kalkulacja czasu operacji

    Tabela prezentuje różnice w czasie potrzebnym do wykonania najczęściej występujących w małych i średnich firmach operacji (działań) oraz ich średnią liczbę w ciągu miesiąca, a także wynikające z tego potencjalne oszczędności.

    Przykładowe dane dla 10 użytkowników zostały opracowane na podstawie używania oprogramowania:  

    Lp.

    Operacje (działania)

    Czas potrzebny do wykonania bez systemu CRM 

    Czas potrzebny do wykonania z systemem CRM 

    Liczba zdarzeń w ciągu miesiąca

    Oszczędności (w minutach w miesiącu)

    1

    Przygotowanie standardowej oferty

    2

    Odszukanie danych teleadresowych klienta

    3

    Planownie działań wraz z alarmem

    4

    Analiza historii kontaktów z klientem

    5

    Odnalezienie dokumentu, notatki związanego z klientem

    6

    Wykonanie follow-up do otwartych spraw handlowych

    7

    Przygotowanie listy klientów spełniających określone warunki

    8

    Przygotowanie e-mailingu do grupy wybranych odbiorców

    9

    Przyjęcie zgłoszenia i jego rozpatrzenie i monitoring

    10

    Przygotowanie tygodnowego raportu z wykonania pracy

    11

    Analiza sytuacji w dziale handlowym

    12


    Liczba zaoszczędzonych minut pracy [min]:

    Współczynik korekty [%] 

    Liczba zaoszczędzonych godzin pracy [h]:

    Liczba użytkowników (określona w kroku 2):

    Oświadczam, że akceptuje regulamin usługi i politykę prywatności.