04 Sty 2019

Co to jest własny widok w aplikacji OptimaSales CRM i jak mi to może pomóc w mojej pracy?

Własne widoki list w Optimasales CRM
Ciekawą funkcją w bazach klientów crm jest wielopoziomowe filtrowanie i grupowanie danych klientów. Tak wyfiltrowane i pogrupowane dane klientów można zaprezentować i zapisać pod własną nazwą widoku. Dzięki temu praca z danymi oraz ich analiza jest bardzo przejrzysta i wygodna. A więc nie potrzebujemy już do tego narzędzi raportujących, bo sami to sobie wyklikamy na własnej bazie danych crm.

Własne widoki służą do zapamiętywania układu danych o klientach w formie praktycznych i użytecznych zestawień od razu w aplikacji crm. Każdy użytkownik OptimaSales CRM z łatwością je wykonać, bez potrzeby angażowania do tego zaawansowanych narzędzi raportujących. Zaimplementowane mechanizmy wielopoziomowego filtrowania i grupowania dają naprawdę wiele możliwości, mamy tu na myśli selekcjonowanie danych o klientach w bazie crm po rożnym kątem. W skrócie filtrujesz, grupujesz i układasz dane na listach w bazie crm jak chcemy w bazie. Następnie zapisujemy je pod własną nazwą widoku by do nich w każdej chwili móc szybko powracać.

A co dokładnie pamiętają widoki danych w programie OptimaSales CRM? Pamiętają wybrane filtry (na drzewie filtrów) oraz pogrupowane dane, a także układ kolumny. Poza tym widoki mogą być publiczne lub prywatne. Dzięki temu dostęp do nich może posiadać cały zespół lub tylko autor (użytkownik) widoku pracujący z bazą crm.

Widoki, przede wszystkim, mają pomagać w prezentacji i analizowaniu danych o klientach w oprogramowaniu OptimaSales CRM pod ulubionym kątem. Dzięki temu zyskujemy więcej czasu na analizę i wyciąganie wniosków o następnych krokach i działaniach z klientami. Przy ich pomocy również łatwo znajdujemy odpowiedzi na pytania gdzie jesteśmy i co zrobiliśmy w danej sprawie handlowej z klientem.

Oto niektóre przykłady, własnych widoków, które w łatwy sposób samemu utworzymy w OptimaSales CRM:

– moi najważniejsi klienci
– klienci z którymi ostatni e-mailowałem lub nie
– klienci z którymi się ostatnio kontaktowałem lub nie
– pokaż klientów z którymi mam następny kontakt
– działania delegowane komuś lub mi
– pokaż działania wg. ważności z bieżącego tygodnia
– pokaż działania wg. spraw handlowych
– co wykonałem w ostatnim tygodniu
– z jakiego powodu wygrywam lub przegrywam sprawy handlowe
– na jakich etapach są moje sprawy handlowe
– kiedy mam się kontaktować w danej sprawie
– które produkty są w promocji w zakresie ceny od… do
itd.

Co więcej, dane klientów, które spełnią parametry danego widoku, automatycznie w nim się znajdują. Oznacz to, że nie musimy pamiętać o ręcznym przypisywaniu danego klienta do konkretnej grupy, bo dzięki auto-grupowaniu on już tam jest. Nazywa się to mechanizm automatycznego przypisywania klientów do poszczególnych grup klientów w bazie crm.

Dlatego, że możliwości filtrowania, grupowania zbioru danych o klientach, produktach w OptimaSales CRM jest olbrzymia, tak więc z tego wynika, że i kombinacji jest nieskończenie wiele. W związku z tym widoki pozwalają zapamiętać dowolny układa zgrupowanych i wyfiltrowanych danych aby móc szybko powrócić na danej prezentacji danych o klientach.

Ta funkcjonalność została wprowadzona aby zapomnieć o mozolnym procesie generowania raportów w oddzielnych aplikacjach, które nie zawsze są łatwe i oczywiste i nie zawsze od razu pod ręką. Nie wspominając o osobach, które to za nas, nie za darmo muszą wykonać.


własne widoki daych w OptimaSales



OptimaSales to polski crm, który działa i jest używany z sukcesem przez polskich użytkowników. Jeżeli chcesz, to możesz spróbować. Zapisz się na crm demo…?

Zerknij tutaj… na pełną lista dostępnych funkcji w OptimaSales CRM

Facebook
LinkedIn