Łatwo dostępny cennik produktów i usług w crm, jak również katalog produktów znacznie ułatwia przygotowywanie i wysyłanie spersonalizowanych ofert handlowych do klientów.
W Optima Sales produkty i usługi w cennikach wyposażone są w pełną informacją tj. nazwy, opisy, zdjęcia, linki oraz ceny. Dodatkowo każda pozycja cennikowa posiada informację dotyczącą całkowitej jej sprzedaży i jej kosztu oraz w jakiej ilości jest sprzedana. Poza tym widzimy dla danej pozycji jej średnią marżę i zysk. Dzięki temu szybko możemy odfiltrowywać produkty, które są dla nas najbardziej opłacalne.
Oprócz tego jeszcze widzimy jaki średni rabat został udzielony oraz ilu klientów dany produkt od nas kupiło. Te wszystkie informację o produktach i usługach pozwalają nam tworzyć oferty handlowe. A po umieszczeniu danego produktu w kalkulacji cenowej od razu widzimy po jakiej cenie sprzedaży, marży i z jakim zyskiem, bądź narzutem zysku oferujemy nasze produkty i usługi.
Dzięki temu jeszcze przed wysłaniem oferty widzimy jak kształtuje się jej zyskowność. I na tym poziomie jej przygotowanie możemy wprowadzić zamienniki aby uzyskać lepszą marżę.
Ponadto, jeżeli robimy promocje i stosujemy ceny specjalne produktów dla wybranych klientów to po każdym umieszczeniu takiego produkt w ofercie mechanizm kalkulacji oferty wszystko to uwzględnia tak aby nie było nieprzyjemnych pomyłek.
Oto lista 17 wybranych funkcjonalności w zakresie pracy z cennikami, które udostępniamy w programie Optima Sales CRM:
1. Importowanie cenników (produktów i usług) z formatu CSV wraz z automatycznym mapowaniem kolumn oraz mechanizmami aktualizacji
2. Weryfikowanie duplikatów produktów podczas ich importu lub ręcznego tworzenia pojedynczych produktów wraz generowaniem brakujących kodów
3. Lista produktów na której dostępne są mechanizmy grupowania, etykietowania oraz filtrowania (prostego i wielopoziomowego)
4. Mechanizm wyszukiwania produktów i usług po dowolnych polach
5. Karta produktu w której znajdują się przydatne informacje o produkcie (nazwa, opisy, linki do zdjęć, filmów, załączniki w różnym formacie itd.) oraz inne pola i zakładki opisujące szczegółowo produkt, usługę
6. Informacje o cenie zakupu, sprzedaży, katalogowej w różnych walutach
7. Określanie ceny promocyjnej wraz z terminem jej obowiązywania
8. Przypisywanie cen specjalnych produktu dla wybranych klientów i partnerów
9. Tworzeni własnych, ogólnych poziomy rabatów (np.: gold, silver, bronze) wraz z przypisywaniem ich do wybranych firm
10. Mechanizm przeliczanie cen dla wybranych produktów i usług, bardzo przydatne przy aktualizacji cenników
11. Mechanizm masowej zmiany wartości dla wybranych pól opisujących produkt
12. Analiza ad hoc produktu pod kątem: kto i ile zakupił danego produktu i usługi
13. Mechanizm masowej zmiany wartości w polach dla pól opisujących produkty
14. Automatyczne wyliczanie niezbędnych informacji dot. marży, narzutu, zysku dla produktów
15. Wyznaczanie menadżera, opiekuna produktów
16. Przenoszenie starych produktów do archiwum lub do kosza w celu późniejszego ich ewentualnego usunięcia
17. Eksportowanie cenników produktów i usług dla partnerów
Program Optima Sales to polskie rozwiązanie, które jest używane przez polskich użytkowników i nie tylko.
Jeżeli chcemy, to za darmo możemy przetestować cennik produktów i usług w crm. Zapisz się na demo…?
A tutaj… na pełna lista dostępnych funkcji w OptimaSales CRM