Pierwsze kroki
(informacje ułatwiające pracę w programie)
Wystarczy, że wpiszemy dwie lub cztery dane o nowym kontakcie, w zależności czy chcemy utworzyć samą osobę czy osobę z firmą, czy samą firmę i zatwierdzimy, a program już utworzy nasz nowy kontakt.Aby
Badania z ankiet pokazują, że 41% handlowców (użytkowników) uznaje, że wyszukiwanie kontaktów i danych klientów w bazach danych za najbardziej czasochłonne działanie wymagające usprawnienia.Dlatego „c
Jak to mówią, obraz wart jest 1000 słów, tak więc zerknijmy poniżej aby jednym rzutem oka poznać budowę listy kontaktów w OptimaSales CRM. Aby powiększyć obraz kliknijmy na…Gdy wiemy ju
W OptimaSales CRM znajdziemy mechanizm importu danych wraz z automatycznym mapowaniem i weryfikacją duplikatów. Wystarczy przygotować plik w formacie CSV aby zaimportować swoje kontakty czy to z MS Ex
Poniżej prezentujemy budowę listy działań. Zobaczmy z jakich elementów jest złożona i odkryjmy do czego one służą. Kliknij aby powiększyć obraz Przejdźmy do kalendarza i zobaczmy co tam jest dostępne.
Kontakty
(leady, osoby, firmy, partnerzy, dostawcy, filtrowanie, grupowanie)
Wystarczy, że wpiszemy dwie lub cztery dane o nowym kontakcie, w zależności czy chcemy utworzyć samą osobę czy osobę z firmą, czy samą firmę i zatwierdzimy, a program już utworzy nasz nowy kontakt.Aby
OptimaSales CRM jest wyposażona w mechanizm tworzenia i wprowadzania danych kontaktowych, firm na podstawie bazy danych GUS. Wystarczy, że w oknie Nowy kontakt wprowadzimy NIP, program w tym momencie
Badania z ankiet pokazują, że 41% handlowców (użytkowników) uznaje, że wyszukiwanie kontaktów i danych klientów w bazach danych za najbardziej czasochłonne działanie wymagające usprawnienia.Dlatego „c
Jak to mówią, obraz wart jest 1000 słów, tak więc zerknijmy poniżej aby jednym rzutem oka poznać budowę listy kontaktów w OptimaSales CRM. Aby powiększyć obraz kliknijmy na…Gdy wiemy ju
W programie OptimaSales CRM możemy zarządzać i organizować nasze dane o kontaktach w trzy różne rodzaje grup. A w każdej z grup mogą być różne typy kontaktów, czyli lead, klient, partner, dostawca, ko
Kalendarz
(działania, zadania, historia, notatki, załączniki)
Poniżej prezentujemy budowę listy działań. Zobaczmy z jakich elementów jest złożona i odkryjmy do czego one służą. Kliknij aby powiększyć obraz Przejdźmy do kalendarza i zobaczmy co tam jest dostępne.
Planowanie działania w programie jest dostępne z kliku miejsc tj. z listy kontaktów i działań (zakładka Kontakty i Działania), kalendarza oraz z poziomu karty wybranego Kontaktu albo Sprawy handl
Kalendarz Optima Sales poprzez zaproszenia na e-mail w formacie .ics łatwo współpracuje (w dwóch kierunkach) z różnymi znanymi kalendarzami. Dzięki tej funkcji możemy używać Optima Sales nie tylko do
Dzięki tej funkcjonalności możesz rejestrować informację z zakończonych działań oraz zapisywać notatki z przychodzących „kontaktów”. To pozwala budować całą historię kontaktu z naszymi klientami oraz
To, że w programie OptimaSales planowanie działania w programie jest dostępne z listy kontaktów i działań, kalendarza oraz z poziomu karty wybranego Kontaktu albo Sprawy handlowej, Zgłoszenia (Realiza
(integracja, konfiguracja poczty, wysyłki, szablony)
Czym różni się IMAP od POP3? Protokół IMAP (ang. Internet Message Access Protocol) to jeden z dwóch najpopularniejszych protokołów służących do odbierania wiadomości pocztowych. Umożliwia on programom
Dzięki skonfigurowaniu serwera SMTP czyli osobistego konta poczty wychodzącej będziemy mogli wysyłać oferty handlowe i wiadomości e-mail w oparciu o wskazany szablon wprost z aplikacji OptimaSales CRM
Poniżej przedstawiamy informację jak można ręcznie przypisać wiadomość e-mail do wybranego kontaktu (np. klienta) w przypadku gdy nadawca wysłał lub przekazał e-maila z adresu e-mail, którego nie mamy
Z poziomu Optima Sales można odpisać na e-maila cytując wcześniejszą treść wiadomości e-mail. Wystarczy otworzyć okno zapisanej wiadomości e-mail, skopiować żądaną treść i otworzyć okno nowej wiadomoś
Teraz z poziomu listy e-mail możemy tworzyć nowe kontakty na podstawie e-maili, które jeszcze nie zostały automatycznie przypisane do żadnej osoby w bazie danych. Dzięki temu użytkownik po zorientowan
Sprawy
(oferty handlowe, kalkulacje, szablony ofert, wysłanie i monitorowanie)
O sukcesie sprzedaży decyduje skuteczność, a naszą misją, jako twórców, jest dostarczać przydatnych narzędzi abyś osiągnął więcej. Poniżej prezentujemy składowe elementy listy spraw. Zerknij z jakich
Karta Sprawy zawiera wszystkie podstawowe informacje, które są zorganizowane w panelu bocznym oraz przedstawione w górnych i dolnych zakładkach. 1. Jakie informacje zawiera panel boczny i górne zakład
Czasami jest taka sytuacja, że nie chcemy korzystać z wbudowanych w program mechanizmów do tworzenia kalkulacji ofert, gdyż używamy do tego specjalistycznych kalkulatorów otrzymanych od producen
W karcie Sprawy znajduje się zakładka Kalkulacji. Dzięki której możemy stworzyć prostą i wielowariantową kalkulację handlową. Generalnie zakładka Kalkulacja służy do przygotowania oferty handlowe
W programie można wysłać zbiorcze, spersonalizowane wiadomości e-mail do wybranych spraw handlowych. Można to wykonać z poziomu listy spraw zaznaczając jedno lub wiele spraw. Dzięki temu łatwo możemy
Produkty handlowe
(import, cenniki, katalogi, analizy, zestawienia)
W Optima Sales możemy zarządzać produktami handlowymi, czyli cennikami. Cenniki można grupować, filtrować, nadawać etykiety poszczególnym produktom, a następnie umieszczać jest wraz z opisami i z
Poniżej prezentujemy w formie graficznej wraz z opisami listę produktów, która jest cennikiem produktów i usług. Zarządzanie cennikami w Optima Sales jest łatwe i pod ręką, i to w jednym programie, dz
W OptimaSales CRM znajdziemy mechanizm pozwalający łatwo zaimportować cenniki produktów handlowych oraz je aktualizować. Mechanizm został wyposażony w weryfikację duplikatów oraz aktualizację w zakres
W Optima Sales możemy ułatwić sobie pracę w przypadku tworzenia ofert handlowych w oparciu o nasze cenniki, katalogi lub wzorce opisów produktów i usług.Nie zawsze musimy posiadać gotowe cenniki, ale
Ta funkcja służy do przeliczenia cen sprzedaży dla wielu zaznaczonych, wy-filtrowanych lub pogrupowanych produktów handlowych. 1. Przechodzimy na listę produktów. Można to wykonać z poziomu listy spra
Marketing
(kampanie e-mail, masowe wysyłki, wskaźniki)
Moduł kampanii marketingowych w Optima Sales CRM pozwala w skuteczny i efektywny sposób przeprowadzić prostą lub wieloetapową oraz spersonalizowaną komunikację z klientem w odpowiednich interwałach cz
Aby móc skorzystać z modułu Kampanii w Optima Sales należy: 1. Dokonać zakupu subskrypcji modułu kampanii dla odpowiedniej liczby użytkowników 2. Następnie przydzielić dostęp do modułu
Poniżej prezentujemy dostępne rodzaje kampanii marketingowych wraz z ich przykładami zastosowania w Optima Sales. 1. Kampanie standardowe, jednorazowe– zwykła spersonalizowana, jednorazowa wysyłka e-m
Poniżej prezentujemy w formie graficznej wraz z opisami listę kampanii wraz z odbiorcami.Kliknij aby powiększyć obraz ->Znamy już elementy lista kampanii z odbiorcami, tak więc po otworzeniu karty
Spersonalizowana, standardowa kampania może być jednorazowa (z jednym etapem) lub wieloetapowa. Zobacz również jakie inne rodzaje kampanii są dostępne i przykłady ich zastosowań. Aby uruchomić kampani
Serwis i realizacje
(zgłoszenia, maszyny i produkty serwisowe, zadania po-sprzedażowe)
Od zawsze wiemy, że klienci oczekują, szczególnie po dokonanej sprzedaży, wysokiej jakości obsługi po-sprzedażowej. Obsługi związanej czy to z realizacją wysyłki, wsparciem technicznym, montażem, inst
Włącz moduł serwis i realizacji w OptimaSales CRM. Dzięki temu połączysz dział handlowy z działem serwisu i realizacji bez ponoszenia kosztów.Aby móc skorzystać z modułu Serwis i Realizacje w programi
Jeżeli mamy już możliwość używania modułu Serwis i Realizacji na swoim koncie w Optima Sales, to warto jest go w pełni skonfigurować. Dzięki temu w pełni skorzystamy z jego różnych mechanizmów. Tak wi
Pulpit Menadżera
(prognozy, zestawienia, analizy, raporty, lejki)
Pulpit i Pulpit Menadżera jest dostarczany jako opcja, moduł dodatkowy, nie występują w konfiguracji podstawowej programu. Po włączeniu odpowiednich opcji w Ustawieniach pojawia się on jako nowa zakła
1. Aby włączyć moduł Pulpit Menadżera i ustawić jego parametry należy zakupić licencję na ten moduł. Następnie przypisujemy moduł wybranemu użytkownikowi i w tym celu należy przejść do Ustawień w prog
Handlowcy kontaktują się z wieloma potencjalnymi klientami, nawiązując z nimi rozmowy, prezentując produkty, składają oferty. Jednak tylko z pewną częścią klientów podpisują kontrakty i finalizują tra
Metoda lejka jest narzędziem, które nie tylko ułatwia planowanie i zwiększy jego precyzję, ale również pozwala na bieżąco kontrolować poziom sprzedaży. Obserwując jak sprawy sprzedażowe przepływa
Zamówienia i faktury
(zamówienia od klientów i do dostawców, różne typy faktur, wydatki)
W module zamówień i faktur w OptimaSales CRM możemy utworzyć zamówienie od klienta, zamówienia do dostawcy. Wystawić różnego typu faktury: proformy, faktury vat, duplikaty, korekty, faktury zaliczkowe
Moduł zamówień i faktur w OptimaSales CRM pozwala na tworzenie i zarządzanie dokumentami sprzedaży w tym samym programie w którym realizujemy inne działania przed, w trakcie i po sprzedażowe. Dzięki t
Aby ustawić format numerowania zamówienia do klienta lub do dostawcy, przed wystawieniem pierwszego zamówienia, należy przejść do Ustawień/Zamówienia, faktury, wydatki/Zamówienia. Na poniższym rzucie
Użytkownik może zdefiniować własny format – dla każdego typu faktury, która jest wystawiana w programie. Aby to zrobić należy przejść do zakładki Ustawienia -> Zamówienia, Faktury, Wydatki -> Faktury
Program pozwala tworzyć zamówienie od klienta z różnych miejsc. Dzięki temu, z relacji użytkowników, praca na nim jest elastyczna i przyjemna. Poniżej prezentacja miejsc, z których można stworzyć zamó
Dostosowanie
(adaptacja, zmiany, customizacja programu do potrzeb użytkownika)
Przy pomocy OpenOffice (w 6 krokach) można utworzyć własne szablony e-mail ( proste i zaawansowane treści z grafiką). Możemy użyć do tego gotowych, wbudowanych narzędzi, bez większej znajomo
W Optima Sales CRM łatwo utworzysz i dostosujesz do swoich potrzeb różne typy działań. Wszystko to, po to aby odpowiadało to Twoim oczekiwaniom oraz pasowało do prowadzenia twojego biznesu.Zrobisz to
Stwórz własne słowniki, dowolne etykiety. A następnie dowolnie po nich filtruj, grupuj abyś mógł dzięki temu łatwo wyłowić odpowiednie informacje z programu. Aby dodać własne wartości słownikowe w pos
Dzięki tej funkcjonalności łatwo zmienimy i dostosujemy nazewnictwo programu do własnych potrzeb. Co więcej możemy także przetłumaczyć go na potrzebną nam wersję językową.A aktualizacja programu nie p
Tworzenie i przypisywanie etykiet w programie do wybranych rekordów jest proste. Jednakże daje za razem ogromne możliwości pod kątem filtrowania. Dzięki temu łatwo wyłowimy na tej podstawie te dane z
Samouczek
(różne przydatne informacje o funkcjach programu i nie tylko)
Przy pomocy OpenOffice (w 6 krokach) można utworzyć własne szablony e-mail ( proste i zaawansowane treści z grafiką). Możemy użyć do tego gotowych, wbudowanych narzędzi, bez większej znajomo
Gdy zaimportujemy dane z OptimaSales do wcześniej utworzonej warstwy mapy w Google Maps to w kolejnym kroku możemy dokonać kliku przydatnych operacji. Poniżej prezentujemy wybrane z nich: 1. Udos
Aby sprawdzić stan włączonych lub wyłączonych powiadomień w przeglądarce w której została uruchomiona Optima Sales CRM należy:
Przekazywanie numer telefony z Optima Sales CRM karty klienta lub list do telefonu komórkowego przy pomocy programu myPhoneExplorer.Dzięki temu ułatwiasz sobie wykonywanie połączeń.
Bywa tak, że gdy pojawia się nowa wersja Optima Sales to zdarza się tak czasami, że proste odświeżenie Ctrl+F5 nie jest wystarczające by zobaczyć wprowadzone nowe zmiany. Wówczas proponujemy wykonać o
FAQ (często zadawane pytania)
(różne, często zadawane pytania o programie)
Moduł kampanii marketingowych w Optima Sales CRM pozwala w skuteczny i efektywny sposób przeprowadzić prostą lub wieloetapową oraz spersonalizowaną komunikację z klientem w odpowiednich interwałach cz
Od zawsze wiemy, że klienci oczekują, szczególnie po dokonanej sprzedaży, wysokiej jakości obsługi po-sprzedażowej. Obsługi związanej czy to z realizacją wysyłki, wsparciem technicznym, montażem, inst
Pulpit i Pulpit Menadżera jest dostarczany jako opcja, moduł dodatkowy, nie występują w konfiguracji podstawowej programu. Po włączeniu odpowiednich opcji w Ustawieniach pojawia się on jako nowa zakła
Ze względu na to, że w sieci krążą różne rankingi CRM dla MSP (małych i średnich firm). W związku z tym, w formie tabeli przygotowaliśmy uzupełnienie rankingu o rozwiązanie Optima Sales CRM.Innymi sło
Data Center w którym przechowujemy dane naszych użytkowników posiada systemy zabezpieczające przed przerwami w dostępie zasilania i internetu, dedykowany, zaawansowany system wentylacji i klimatyzacji
Pliki do pobrania
(pliki różnych, przydatnych programów)
OpenOffice to rozbudowany pakiet aplikacji biurowych, funkcjonujący podobnie do Microsoft Office. OpenOffice.org ma wszystkie potrzebne funkcje: przetwarzanie tekstu, arkusze kalkulacyjne, prezentacje
Nvu jest to edytor HTML wykorzystywany m.in do edycji szablonów listów, ofert wysyłanych w OptimaSales CRM. To program, dzięki któremu każdy może łatwo i szybko stworzyć szablony wiadomości e-mai