Własny, edytowalny proces sprzedaży lub procesy sprzedaży to mniej zaskoczenia, a więcej pewności w zarządzaniu sprzedażą. To znajdziesz w OptimaSales CRM, w której dostosujesz swój styl sprzedaży do swoich i zespołu preferencji.
Jeżeli proces sprzedaży w programie crm, to nie będziemy musieli pytać ani siebie ani członków zespołu co się dzieje ze sprawami handlowymi (szansami sprzedażowymi). Natomiast jeżeli nie mamy takiego procesu, to niestety, za każdym razem musimy się dopytywać, sprawdzać i weryfikować na jakim etapie jesteśmy z daną sprawą oraz ile to już trwa.
Tak więc, może warto zastanowić się, czy aby może nie nadszedł już czas na opracowanie i wprowadzenie takiego procesu sprzedaży u siebie w zespole. Tak aby unikać codziennego dopytywania i zastanawiania się jak daleko zaszliśmy z daną sprawą handlową?
Wiemy, że procesy są różne, a ich prowadzenie, od początku do końca, może być realizowane przez jedną osobę lub zespół. A to jeszcze bardziej może utrudniać ich monitorowanie. W programie OptimaSales CRM jest na to sposób.
W OptimaSales CRM możemy dowolnie dostosować proces sprzedaży do własnych potrzeb handlowych aby lepie wykorzystać, zarówna swoją jak i całego zespołu energię sprzedażową.
Proces sprzedaży można ułożyć również tak, aby każda osoba w zespole realizowała etap, w którym czuje się najlepiej, kompetentnie. A następnie, po jego wykonaniu mogła przekazać „pałeczkę” dalej. Dzięki temu każdy etap jest realizowany przez odpowiedniego specjalistę.
Ta analogia jest znana w grach zespołowych, np.: bo nie wszyscy mogą się sprawdzić w ataku. A więc ktoś może być dobry w zdobywaniu klienta, inny w prezentacjach rozwiązań, a ktoś inny w finalizacji i negocjacji spraw, a jeszcze inny w ich realizacji.
Dzięki temu wszyscy wiedzą i czują, że grają w kierunku dobrej obsługi klienta, i każdy przyczynia się do wspólnego sukcesu. Z taką drużyną nie łatwo jest wygrać doświadczonemu indywidualiście od wszystkiego.
Oto przykładowy proces:
1. Wejście w kontakt ze wszystkimi ośrodkami decyzyjnymi
2. Oszacowanie potrzeb
3. Dojście do porozumienia na temat stawianych wymagań
4. Wynegocjowanie ceny i wymagań serwisowych
5. Zawarcie transakcji i realizacja
6. Zbadanie satysfakcji i prośba o polecenie
Aby lepiej i skuteczniej grać zespołowo i monitorować nasze sprawy w kierunku finalizowania transakcji możemy ten lub inny proces łatwo wprowadzić w OptimaSales CRM.
Jeżeli zainteresowała Cię taka możliwość, to zapraszamy do zapisania się na demo programu crm aby samemu sprawdzić i poczuć ten sposób zarządzania sprzedażą, tutaj…
Zerknij tutaj… na pełną listę dostępnych funkcji w OptimaSales CRM