Pierwsze kroki
(informacje ułatwiające pracę w programie)
W Optima Sales możemy zarządzać produktami handlowymi, czyli cennikami. Cenniki można grupować, filtrować, nadawać etykiety poszczególnym produktom, a następnie umieszczać jest wraz z opisami i z
Poniżej prezentujemy w formie graficznej wraz z opisami listę produktów, która jest cennikiem produktów i usług. Zarządzanie cennikami w Optima Sales jest łatwe i pod ręką, i to w jednym programie, dz
W OptimaSales CRM znajdziemy mechanizm pozwalający łatwo zaimportować cenniki produktów handlowych oraz je aktualizować. Mechanizm został wyposażony w weryfikację duplikatów oraz aktualizację w zakres
Moduł kampanii marketingowych w Optima Sales CRM pozwala w skuteczny i efektywny sposób przeprowadzić prostą lub wieloetapową oraz spersonalizowaną komunikację z klientem w odpowiednich interwałach cz
Od zawsze wiemy, że klienci oczekują, szczególnie po dokonanej sprzedaży, wysokiej jakości obsługi po-sprzedażowej. Obsługi związanej czy to z realizacją wysyłki, wsparciem technicznym, montażem, inst
Kontakty
(leady, osoby, firmy, partnerzy, dostawcy, filtrowanie, grupowanie)
Gdy nasz kontakt w programie OptimaSales CRM został wprowadzony jako osoba bez firmy.A po jakimś czasie okazuje się, że jednak posiada firmę, to wówczas taką osobę możemy przypisać do jego firmy wraz
Aby odpowiedzieć sobie na takie pytanie należy zapoznać się z tym jaki rodzaj kontaktów może być przechowywany w programie.Tak więc, w programie Optima Sales mogą znajdować się kontakty jako: 1.
Program Optima Sales został wyposażony w mechanizmy de-duplikacji danych. Dzięki temu dane są „czyste”, nie powtarzają się. A to ma związek np. z brakiem nieporozumień, wysyłkach kompanii e-mail, kont
Po włączeniu, w Ustawieniach opcji Kwalifikacja kontaktów można tworzyć różne zestawy kwalifikacyjne oraz przypisywać do nich listę pytań (kryteriów) według której będziemy dokonywać oceny naszych lea
W OptimaSales CRM znajdziemy mechanizm importu danych wraz z automatycznym mapowaniem i weryfikacją duplikatów. Wystarczy przygotować plik w formacie CSV aby zaimportować swoje kontakty czy to z MS Ex
Kalendarz
(działania, zadania, historia, notatki, załączniki)
Lista historii i notatek służy do zarządzania całą historią relacji zarejestrowaną w programie. Lista wyposażona jest w mechanizmy filtrów ułatwiające zarządzanie zawartością. Nad listą dostępne
Kalendarz grupowy, zespołu w różnych formatach w Optima Sales pozwala na planowanie, filtrowanie oraz sprawdzanie po kolorach, kto co ma zaplanowane.Aby zobaczyć kalendarz przechodzimy na listę działa
W Optima Sales możesz delegować działania zgodnie z zasadą 6 kontrolnych pytań. Co, Kto, Z kim, Cel (Dlaczego), Kiedy, Jak (opis, instrukcja). Dodatkowo opatrzyć je alarmem, aby nie uleciało nikomu z
Usuwanie załączników z różnych elementów w OptimaSales CRM może pomóc w zarządzaniu przestrzenią dyskową na swoim koncie oraz utrzymaniu porządku w systemie. Poniżej znajdziesz kroki, jak to zrobić dl
(integracja, konfiguracja poczty, wysyłki, szablony)
Co uzyskasz dzięki integracji System OptimaSales CRM można zintegrować z dowolnym formularzem i dzięki temu automatycznie zbierać leady, dodawać partnerów, tworzyć zgłoszenia. Jakie są wymagania dotyc
Integracja OptimaSales z Gmail Oauth2 poprzez Google Cloud API wymaga konta Google Workspace oraz serwera WWW do którego podpięta jest domena z Google Workspace. 1. Konfiguracja serwera WWW W celu int
Usuwanie załączników z różnych elementów w OptimaSales CRM może pomóc w zarządzaniu przestrzenią dyskową na swoim koncie oraz utrzymaniu porządku w systemie. Poniżej znajdziesz kroki, jak to zrobić dl
Sprawy
(oferty handlowe, kalkulacje, szablony ofert, wysłanie i monitorowanie)
W programie dostępna jest opcja dzięki, której program może przypominać użytkownikowi czy to na ekranie komputera czy to wysyłając na e-maila informację o zbliżającej się decyzji klienta w konkretnej
W programie Optima Sales możemy planować różne typy działań oraz je powiązać z wybraną sprawą. Wówczas zaplanowane działania zobaczymy na liście działań, w kanalarzu i karcie kontaktu. Działanie ze sp
Historie i notatki związane z daną sprawą handlową możemy zapisywać i tworzyć je, dla wygody użytkowania, z 3 różnych miejsc. Historią jest np. zakończone działanie lub historią jest zarejestrowa
Jest kilka miejsc z których możemy utworzyć nową sprawę. Natomiast możemy to sobie ułatwić korzystając z funkcji duplikacji sprawy. Funkcja ta jest również tworzeniem nowej sprawy ale na podstawie już
W programie użytkownik ma możliwość definiowania formatu numeru sprawy. Innymi słowy jest to numerowanie ofert tak aby to było zgodne z potrzebą. Aby to wykonać należy przejść do Ustawi
Produkty handlowe
(import, cenniki, katalogi, analizy, zestawienia)
Marketing
(kampanie e-mail, masowe wysyłki, wskaźniki)
Poniżej w formie diagramu (schematu przepływu) została zaprezentowana ścieżka, którą proponujemy przejść aby sprawdzić i wprowadzić wszelkie parametry niezbędne do utworzenia, a następnie uruchomienia
Pomimo, że utworzyliśmy kampanię i ją uruchomiliśmy w Optima Sales niektórzy odbiorcy mogą nie otrzymać naszej wiadomości.W związku z tym proponujemy sprawdzić status, wprowadzone daty oraz ustawienia
W programie Optima Sales można dodawać odbiorców do kampanii z różnych miejsc.Dzięki temu użytkownik ma dużą swobodę przy tworzeniu kampanii marketingowych.Poniżej prezentujemy jak to wykonać dla posz
Jeżeli zmienimy status naszej obecnej kampanii na zakończony, a po chwili jednak okaże się, że nie chcieliśmy jej zakończać.Wówczas zostaje nam tylko wykonanie jej duplikat by móc ją do tych samych od
Serwis i realizacje
(zgłoszenia, maszyny i produkty serwisowe, zadania po-sprzedażowe)
Pulpit Menadżera
(prognozy, zestawienia, analizy, raporty, lejki)
Zamówienia i faktury
(zamówienia od klientów i do dostawców, różne typy faktur, wydatki)
Gdy utworzyliśmy już zamówienie od klienta to możemy je zrealizować przy pomocy faktur zaliczkowych i końcowych rozliczeniowych. Aby móc wystawić fakturę końcową rozliczeniową należy posiadać choć jed
Dostosowanie
(adaptacja, zmiany, customizacja programu do potrzeb użytkownika)
Co uzyskasz dzięki integracji System OptimaSales CRM można zintegrować z dowolnym formularzem i dzięki temu automatycznie zbierać leady, dodawać partnerów, tworzyć zgłoszenia. Jakie są wymagania dotyc
Jaka jest zazwyczaj ścieżka zakupowa klienta? Proces zakupu przez klienta obejmuje zazwyczaj kilka kroków. Poniżej znajduje się ogólny przegląd tych etapów: Rozpoznanie problemu/potrzeby: Pierwszym kr
Przykładowy proces sprzedaży może się różnić w zależności od branży, firmy i konkretnego sprzedawanego produktu lub usługi. Poniżej przedstawiamy jednak przykład typowego procesu sprzedaży, który może
Przykładowy proces zakupowy może również różnić się w zależności od indywidualnego klienta, branży, konkretnego kupowanego produktu lub usługi oraz złożoności decyzji. Poniżej przedstawiamy jednak prz
Oto instrukcja krok po kroku, jak włączyć lub wyłączyć powiadomienia dla różnych obiektów w programie OptimaSales CRM: Zaloguj się do swojego konta w programie OptimaSales. Przejdź do ustawień program
Samouczek
(różne przydatne informacje o funkcjach programu i nie tylko)
W OptimaSales możesz łatwo zarządzać użytkownikami i zespołami, aby odzwierciedlić strukturę organizacji. Możesz przydzielić użytkowników do różnych zespołów i ustawić im dostęp do danych o klientach.
Przy pomocy edytora HTML Grapes można utworzyć własne szablony e-mail, proste i zaawansowane treści z grafiką. Możemy użyć do tego gotowych, wbudowanych narzędzi, bez większej znajomości jęz
Przed dokonaniem importu danych do oprogramowania Optima Sales może okazać się, że nie są one odpowiednio przygotowane lub/i sformatowane. Program MS Excel oraz Open Office umożliw
Tutaj w telegraficznym skrócie możesz sprawdzić czym jest kompas inwestycji i czego możesz się spodziewać po integracji w OptimaSales. Natomiast poniżej przedstawiamy krok po kroku jak to wszystko ust
Kosz w OptimaSales CRM to łatwy i szybki sposób na przywrócenie skasowanego obiektu. Aby to wykonać należy najpierw sprawdzić czy posiadamy włączone odpowiednie uprawnienia w programie.Poniżej na rzuc
FAQ (często zadawane pytania)
(różne, często zadawane pytania o programie)
Wprowadzanie kodu w 2FA (dwuetapowej weryfikacji) na zaufanym urządzeniu może być spowodowane przez kilka czynników, takich jak:• wyłączenie obsługi plików cookie w przeglądarce lub ustawienie ich aut
Pliki do pobrania
(pliki różnych, przydatnych programów)